ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1. Ποια μέθοδος εφαρμόζεται για τον υπολογισμό του κυματικού κλίματος στον όρμο του Τούρλου; Είναι ικανοποιητική και γιατί;

Η μέθοδος υπολογισμού του κυματικού κλίματος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η S.M.B (1977) . Αν και υπάρχουν νεότερες εκδόσεις , κρίθηκε κατάλληλη για τον Ελλαδικό χώρο.
Η μέθοδος υπολογισμού του κυματικού κλίματος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η S.M.B (1977) . Αυτό διότι θεωρήθηκε πιο εύκολη στην εφαρμογή της.
Το μοντέλο υπολογισμού του κυματικού κλίματος που χρησιμοποιήθηκε ήταν του Jonswap . Η εκλογή του βασίστηκε στη ποιότητα των αποτελεσμάτων που δίνει.

2. Ποια διαφοροποίηση υπάρχει στον υπολογισμό προσπίπτοντος κυματισμού στον όρμο του Τούρλου λόγω βορείου ανέμου και γιατί;

Δεν υπάρχει καμμία διαφοροποίηση.
Εξ' αιτίας του ακρωτηρίου Αρμενιστής απαιτείται ο υπολογισμός του συντελεστή περίθλασης σύμφωνα με τη θεωρία τυχαίας θαλάσσιας διαταραχής κατά Goda.
Εξ' αιτίας του ακρωτηρίου Αρμενιστής απαιτείται ο υπολογισμός του συντελεστή περίθλασης σύμφωνα με τη βοήθεια του πίνακα "Wiegel".

3. Ποια μέθοδος βελτίωσης του πυθμένα προέβλεπε η αρχική μελέτη για την περιοχή της νησίδας; Εφαρμόστηκε και εάν όχι γιατί;

Η αρχική μελέτη προέβλεπε ως μέθοδο βελτίωσης την εκσκαφή στα -17.00 m και τη χρήση βαθίας δονητικής συμπύκνωσης. Δεν υπήρξε καμμία αλλάγη.
Η αρχική μελέτη προέβλεπε ως μέθοδο βελτίωσης την εκσκαφή στα -17.00 m και τη χρήση βαθίας δονητικής συμπύκνωσης. Δεν εφαρμόστηκε λόγω μεγάλου ποσοστού λεπτόκκοκων υλικών (>20%).
Η αρχική μελέτη προέβλεπε ως μέθοδο βελτίωσης την εκσκαφή στα -20.00 m και τη χρήση βαθίας δονητικής συμπύκνωσης. Η αλλαγή ήταν ότι η εφαρμογή βαθίας δονητικής συμπύκνωσης εγκαταλέιφθηκε.

4. Τρόπος κατασκευής της ανωδομής της γέφυρας.

Γεφύρωση των ανοιγμάτων με προκατασκευασμένες δοκούς και σκυροδέτηση επί της επιφάνειας που δημιουργείται.
Χρήση προκατασκευασμένων πλακών με προένταση προς παραλαβή των ερπυστικών παραμορφώσεων.
Χρήση κυλιόμενου σιδηρότυπου με επι τόπου καλούπωμα και σκυροδέτηση.

5. Πως επιτεύχθηκε η μείωση των αποκλίσεων μεταξύ της μελέτης χωροθέτησης και της κατασκευής στη περιοχή της νησίδας;

Με χρήση ύφαλου σκυροδέματος στις θέσεις αλλαγής της διεύθυνσης της κρηπίδος παραβολής των κρουαζιεροπλοίων.
Με χρήση ύφαλου σκυροδέματος στις θέσεις αλλαγής της διεύθυνσης της κρηπίδος της μαρίνας.
Με άριστη εφαρμογή της μελέτης και μεγάλη προσοχή στις τοπογραφικές εργασίες

6. Ποια μέθοδος εφαρμόστηκε για την καλύτερη συμπύκνωση του πυθμένα των κρηπιδωμάτων της μαρίνας;

Προφόρτιση των ποντισμένων Τ.Ο. με προσθήκη δύο επιπλέον Τ.Ο.
Εφαρμογή βαθίας δονητικής συμπύκνωσης.
Δεν εφαρμόστηκε καμμία μέθοδος βελτίωσης καθώς ο πυθμένας της μαρίνας εμφάνιζε ικανοποιητική συμπεριφορά έναντι καθιζήσεων.

7. Ποιός ο ρόλος των οπών στις κυψέλες των έμπροσθεν κρηπιδωμάτων και ποιος ο τρόπος λειτουργίας τους;

Ανακύκλωση και έξοδος για το εισερχόμενο νερό.
Αρχιτεκτονική διαμόρφωση.
Απόσβεση της ενέργειας των κυματισμών και μείωση του ύψους του ανακλώμενου κυματισμού

8. Παρουσιάστηκαν προβλήματα με τις καθιζήσεις των κυψελωτών κιβωτίων; Έαν ναι ποια ήταν αύτα και πως ξεπεράστηκαν;

Οι καθιζήσεις δεν ήταν οι αναμενόμενες αλλά κατά 100% μεγαλύτερες. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην ευθυγραμμία των έμπροσθεν κρηπιδωμάτων. Επιλύθηκε με τη δημιουργία προβόλου στο μέτωπο των έμπροσθεν κρηπιδωμάτων της νησίδας.
Οι καθιζήσεις δεν ήταν οι αναμενόμενες αλλά κατά 100% μεγαλύτερες. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην ευθυγραμμία των έμποσθεν κρηπιδωμάτων και επιλύθηκε με τη λιθοπλήρωση και των έμπροσθεν κυψελών των caisson.
Οι καθιζήσεις ήταν οι αναμενόμενες.

9. Πώς λύθηκε το πρόβλημα της θέσης κατασκευής των κυψελωτών κιβωτίων;

Με κατασκευή τους επι τόπου του έργου με ύφαλη σκυροδέτηση.
Με κατασκευή τους σε δεξαμενή dry dock στο νησί.
Με τη χρήση πλωτής βυθιζόμενης πλατφόρμας.

10. Για ποιο λόγο τοποθετήθηκε νάυλον στη βάση των κυψελωτών κιβωτίων κατά την κατασκευή τους;

Αποφυγή προβλημάτων αποκόλλησης του κυψελωτού κιβωτίου απο την εξέδρα.
Εξασφάλιση της επικάλυψης των 6cm.
Προστασία του οπλισμού της βάσης.

11. Ποια η διαφορά στη σκυροδέτηση της ανωδομής των έμπροσθεν κυψελών από αυτή της ανωδομής των όπισθεν;

Καμμία
Στις όπισθεν κυψέλες η ανωδομή εδράζεται απ'ευθείας επί των λιθορριπών πλήρωσης ενώ στις έμπροσθεν επί προκατασκευασμένων πλακών υποστήριξης.
Στις όπισθεν κυψέλες η ανωδομή κατασκευάζεται επι τόπου του έργου ενώ στις έμπροσθεν τοποθετείτε προκατασκευασμένη.

12. Ποιο πρόβλημα προέκυψε απο τη χρήση του απορροφητικού μετώπου ανάκλασης των κυματισμών;

Βίαιη εισαγωγή αέρα στις κυψέλες και πιθανότητα αστοχίας της ανωδομής.
Μικρότερος συντελεστής ανάκλασης απο τον αναμενόμενο.
Κανένα πρόβλημα.

13. Ποιος ο μηχανικός ρόλος του ακρομώλιου Γ;

Να παρέχει την απαραίτητη φωτεινή σήμανση για τα πλοία.
Κυματική προστασία στην είσοδο της ανατολικής λιμενολεκάνης και θέση περιορισμένης φυσικής προσαμμώσεως.
Κυματική προστασία στην είσοδο της δυτικής λιμενολεκάνης και θέση περιορισμένης φυσικής προσαμμώσεως.

14. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου οι ύφαλες επιχώσεις ακολουθούσαν τη κατασκευή τόσο των κρηπιδωμάτων της μαρίνας όσο και της νησίδας; Θεωρείτε ότι υπήρχε κάποιος συγκεκριμένος λόγος και εάν ναι ποιος;

Η εύρεση υλικών ήταν δύσκολη και για αυτό τον λόγο καθυστέρησαν οι επιχώσεις.
Για την προστασία των επιχώσεων απο κυματισμούς.
Διότι τα κρηπιδώματα πρόσφεραν πρόσβαση στο σημείο της ύφαλης επίχωσης για τα φορτηγά.

15. Ποια διατομή είναι η απεικονιζόμενη;

Τελική διατομή έμπροσθεν κρηπιδώματος νησίδας.
Αρχική διατομή έμπροσθεν κρηπιδώματος νησίδας.
Διατομή κρηπιδώματος μαρίνας.

16. Τι απεικονίζεται στην εικόνα;

Αναμονές για την ανωδομή της μαρίνας.
Τις οπές αποτόνωσης του αέρα.
Τον τρόπο αλλαγής διέυθυνσης των κρηπιδωμάτων με χρήση χυτού ύφαλου σκυροδέματος.

17. Τι απεικονίζεται στην εικόνα;

Κάτοψη της εντορμίας των caisson.
Όψη των κυψελών αποτόνωσης
Το εσωτερικό των έμπροσθεν κυψελών

18. Τι απεικονίζεται στην εικόνα;

Καλούπωμα προβόλου caisson.
Καλούπωμα ανωδομής caisson.
Καλούπωμα τοίχου αντιστήριξης κρηπιδωμάτων μαρίνας.

19. Τι απεικονίζεται στην εικόνα;

Άποψη ακρομωλίου Γ.
Παραβολή κρουαζιερόπλοιου στη μαρίνα
Χρήση του ακρομωλίου Γ.

20. Τι απεικονίζεται στην εικόνα;

Κάνναβος δονητικής συμπύκνωσης.
Σημεία στήριξης της γέφυρας.
Οπές που δημιουργήθηκαν απο τη πλωτή πλατφόρμα.

21. Τι απεικονίζεται στην εικόνα;

Λεπτομέρεια σιδηρότυπου ανωδομής caisson.
Λεπτομέρεια σιδηρότυπου ανωδομής μαρίνας.
Λεπτομέρεια σιδηρότυπου ανωδομής γέφυρας.

22. Τι απεικονίζεται στην εικόνα;

Το καλούπι των τοιχείων των caisson.
Το καλούπι σκυροδέτησης της βάσης των caisson.
Το καλούπι σκυροδέτησης των Τ.Ο.

23. Πώς πραγματοποιούνταν η μεταφορά του οπλισμού των caisson στη πλατφόρμα;

Από τη ξηρά με τη βοήθεια γερανού.
Με τη βοήθεια πλωτού γερανού και φορτηγίδας.
Από τη πασαρέλα σύνδεσης της πλατφόρμας με τη ξηρά.

24. Τι απεικονίζεται στην εικόνα;

Ανωδομή των κυψελωτών κιβωτίων.

Ανωδομή της μαρίνας.
Πρόβολος Caisson και οπές αποτόνωσης του αέρα.

25. Τι απεικονίζεται στην εικόνα;

Καθαρισμός του σιδηρότυπου από υπολοιπόμενο ρευστοποιητή σκυροδέματος.
Καθαρισμός του σιδηρότυπου από υπολοιπόμενο σκυρόδεμα.
Καθαρισμός του σιδηρότυπου από την παραφίνη.

26. Σε ποια θέση δημιουργήθηκε το εργοτάξιο;

Η μελέτη προέβλεπε την κατασκευή επιχώματος στη θαλάσσια περιοχή του έργου.
Η μελέτη προέβλεπε την κατασκευή εργοταξίου στη κοντινό μεταλλείο στη περιοχή του έργου.
Η μελέτη προέβλεπε την κατασκευή εργοταξίου στη παραλία στη περιοχή του έργου.

27. Ποιος κατά τη γνώμη σας ήταν ο κυριότερος λόγος παραμονής του επιχώματος του εργοταξίου;

Αποφυγή περαιτέρω δυσμενούς επέμβασης στο περιβάλλον σε ένα τουριστικό νησί.
Υψηλό κόστος επανακατασκευής του και άριστη συμπύκνωση του ήδη κατασκευασμένου επιχώματος λόγω συνεχούς διέλευσης των φορτηγών.
Η άρση του επιχώματος καθιστούσε ανενεργό το έργο καθώς θα υπήρχε αδυναμία προσβάσεως στο κατασκευαζόμενο έργο και αδυναμία εύρεσης υλικών για την επανακατασκευή.

28. Ποιο κατά τη γνώμη σας ήταν το κυριότερο πρόβλημα στη κατασκευή των υφαλων και έξαλλων επιχώσεων;

Το υψηλό ποσοστό απορρόφησης απο τον πυθμένα.
Τα μεγάλα βάθη και οι μεγάλη διασπορά των αδρανών κατά την επίχωση.
Η αυξημένη ποσότητα των λιθορριπών.

29. Πιστεύτε ότι η μπορούσε να γίνει λήψη υλικών (Φ.Ο) από παράκτιες περιοχές της Μυκόνου;

Ναι απλά το κόστος των υλικών απο τη Μύκονο ήταν πολύ μεγάλο.
Όχι διότι υπήρχε φόβος για διάβρωση της ακτογραμμής.
Όχι διότι δεν πληρούσαν τις απαραίτητες προδιαγραφές.

30. Ποιος κατά τη γνώμη σας ήταν ο κυριότερος λόγος αλλαγής της διατομής των βάθρων της γέφυρας;

Αδυναμία εφαρμογής της αρχικής λύσης της γεωτεχνικής μελέτης.
Για την επίτευξη της ευστάθειας των βάθρων.
Για την καλύτερη ανανέωση των υδάτων της λιμενολεκάνης (μεγαλύτερο άνοιγμα μεταξύ των δύο βάθρων).

31. Για ποιο λόγο εγκαταλείφθηκε η δονητική συμπκύνωση στη περιοχή έδρασης των κρηπιδωμάτων της μαρίνας;

Διότι δεν έδινε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Επειδή το έδαφος στη περιοχή της μαρίνας δεν χρειάζονταν βελτίωση απο άποψη ρευστοποίησης των επιφανειακών στρωμάτων.
Διότι λόγω των μικρών φορτίσεων των κρηπιδωμάτων στην περιοχή της μαρίνας κρίθηκε ότι η δονητική συμπύκνωση μπορεί να παραληφθεί.

32. Κατά τη γνώμη σας στη θέση των κτιριακών εγκαταστάσεων τι είδους θεμελίωση των κτιρίων είναι λογικό να εφαρμοσθεί;

Θεμελίωση με εκσκαφή όπως και σε κανονική θεμελίωση στη ξηρά.
Θεμελίωση με χαλικόπασσάλους σε βάθος -20.0 m (Γρανιτικό στρώμα).
Θεμελίωση με πασσάλους από μπετόν σε βάθος -20.0 m (Γρανιτικό στρώμα).

33. Κατά τη γνώμη σας είναι απαραίτητη η χρήση Τ.Ο.Π. στα κρηπιδώματα της μαρίνας;

Όχι διότι δεν υπάρχει φόβος υποσκαφής των επιφανειακών στρώσεων.
Ναι διότι υπάρχει φόβος υποσκαφής των επιφανειακών στρώσεων.
Όχι διότι μειώνεται σημαντικά το λειτουργικό βάθος της μαρίνας.

34. Για ποιο λόγο επιλέχθηκε διατομή κρηπιδώματος με οπές για τη περιοχή έμπροσθεν της νησίδας;

Για ανανέωση των υδάτων.
Για απόσβεση της ενέργειας των κυματισμών.
Για την επίτευξη μεγαλύτερου συντελεστή ανάκλασης.

35. Ποιος κατά τη γνώμη σας ήταν ο κυριότερος λόγος απόρριψης της αρχικής διατομής των κρηπιδωμάτων παραβολής των Ο/Γ;

Αδυναμία εφαρμογής της γεωτεχνικής μελέτης
Αδυναμία καθαρισμού του πρίσματος ογκολίθων εντός της κυψέλης
Μεγάλες καθιζήσεις λόγω υψηλών φορτίων (κατά το ήμισυ λιθοπλήρωση για τις εμπρόσθιες κυψέλες)

36. Ποιος ο ρόλος των εσωτερικών οπών στα κυψελωτά κιβώτια ;

Η ανάκλαση και απόσβεση των κυματισμών.
Για ανανέωση των υδάτων
Για την επίτευξη μεγαλύτερου συντελεστή ανάκλασης.

37. Ποιος ο ρόλος του Τ.Ο.Π. έμπροσθεν των κυψελωτών κιβωτίων;

Προστασία έναντι υποσκαφής των λιθορριπών ποδός.
Μείωση των καθιζήσεων με την αύξηση της επιφάνειας έδρασης.
Πρόσθετη προστασία έναντι ανατροπής του κυψελωτού κιβωτίου.

38. Ποιος ο ρόλος της εντορμίας των caisson;

Διέξοδος για το εισερχόμενο νερό στις κυψέλες.
Ευκολία κατά τη πόντιση των κυψελωτών κιβωτίων.
Δημιουργία σπονδύλων σύνδεσης των κιβωτίων μεταξύ τους.

39. Για ποιο λόγο απορρίφθηκε η κατασκευή των κυψελωτών κιβωτίων στη ξηρά;

Περιβαλλοντικοί ήταν οι λόγοι δεν επέτρεψαν αυτόν τον τρόπο κατασκευής.
Οικονομικοί ήταν οι λόγοι δεν επέτρεψαν αυτόν τον τρόπο κατασκευής.
Οικονομιτεχνικοί ήταν οι λόγοι δεν επέτρεψαν αυτόν τον τρόπο κατασκευής.

40. Πως επιτεύχθηκε η ελευθερία στη κίνηση της πασαρέλας σύνδεσης της πλατφόρμας με τη ξηρά;

Με τη βοήθεια ειδικού μηχανήματος (συνδεσμολογία ρουλεμάν).
Με ένα κυλιόμενο καροτσάκι πάνω σε ράγες με 3 βαθμούς ελευθερίας.
Μέσω ενός πείρου που επέτρεπε τις στροφές.

41. Ποιο ήταν το πρόβλημα κατά τη μεταφορά των κυψελωτών κιβωτίων στη θέση πόντισης;

Ο φόβος ανατροπής τους κατά την μεταφορά.
Το μεγάλο βάρος τους και η δυσκολία μετακίνησης.
Η εύρεση της καθορισμένης θέσης πόντισης.

42. Πως εξασφαλίσθηκε η ακριβής θέση πόντιση των κυψελωτών κιβωτίων;

Με τη χρήση πασσάλων τοποθετημένων στη θέση πόντισης.
Με τη βοήθεια δύο τοπογράφων μηχανικών, ο ένας στη ξηρά και ο άλλος πάνω στο κυψελωτώ κιβώτιο.
Το κάθε κυψελωτό κιβώτιο τοποθετούνταν ως συνέχεια του προηγούμενου.

43. Με ποιο τρόπο γίνονταν η αναρρίχηση του σιδηρότυπου;

Μηχανικά με τη βοήθεια ειδικού υδραυλικού συστήματος.
Ο σιδηρότυπος παρέμενε σταθερός και βυθίζονταν το κυψελωτό κιβώτιο καθώς με τη σκυροδέτηση αύξανε το βάρος του.
Ο σιδηρότυπος παρέμενε σταθερός και βυθίζονταν το κυψελωτό κιβώτιο με τη τοποθέτηση λιθορριπής κατά τη διάρκεια της σκυροδέτησης.

44. Τι απεικονίζεται στην εικόνα δεξιά;

Ενίσχυση της ανωδομής των κυψελωτών κιβωτίων για την αποφυγή αστοχίας λόγω πίεσης απο τον εγκλωβισμένο αέρα.
Ενίσχυση της ανωδομής των κυψελωτών κιβωτίων για την τοποθέτηση των προσκρουστήρων.
Ενίσχυση της ανωδομής των κυψελωτών κιβωτίων για την κατασκευή των ραμπών για τα οχηματαγωγά.

45. Για ποιο λόγο υπήρχαν οι αναμονές στη τελική επιφάνεια των κυψελωτών κιβωτίων;

Παρέμειναν από τη σκυροδέτηση και στη συνέχεια αφαιρέθηκαν.
Για τη σκυροδέτηση της ανωδομής της νησίδας.
Για τη τοποθέτηση των προσκρουστήρων.

46. Ποιος ο ρόλος της δέστρας;

Για τη πρόσδεση των οχηματαγωγών.
Για τη πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων.
Για τη μεταφορά και πόντιση του κυψελωτού κιβωτίου.

47. Για ποιο λόγο προβλέφθηκε η τοποθέτηση δέστρας στο Ακρομώλιο Γ;

Δυνατότητα πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων.
Δυνατότητα πρόσδεσης μικρών πλοιαρίων της μαρίνας.
Δυνατότητα προστασίας του μεταλλικού ιστού του φανού σε περίπτωση ισχυρής έντασης ανέμων.

 

Αριθμός σωστών απαντήσεων:

 

Ποσοστό σωστών απαντήσεων ανά κατηγορία

ΜΕΛΕΤΕΣ
ΓΕΦΥΡΑ
ΜΑΡΙΝΑ
ΝΗΣΙΔΑ
ΑΚΡΟΜΩΛΙΟ
ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ
0%|
25%|
50%|
75%|
100%|